|
|
|
|
|
|
|
|
|
Хтось його стусонув. Це був брат, котрому довелося сьогодні самому поратися біля грядок.
— Лягай вже! — впівголоса прикрикнула на нього мати. Ще один штурхан.
Том ліг, відсапуючись. Довкола панувала тиша. Його рука була притиснута до грудей, міцно-міцно. Півгодини він лежав так, заплющивши очі.
Потім він щось відчув: холодне біле світло. Це високо в небі зійшов місяць, і маленький клаптик світла мандрував баштою, переповзаючи по тілу Тома. Тільки тепер його рука розслабилась. Повільно, обережно, прислухаючись до рухів тих, які спали поруч, Том підніс її до очей. Він повагався, глибоко вдихнув повітря, а потім очікувально розтис пальці й розгладив шматочок помальованого полотна.
Все довкола спало під місячним сяйвом.
А на долоні в нього лежала Усмішка.
Він дивився на неї в білому світлі, що лилося з опівнічного неба. І подумки промовляв до себе, знову і знову: «Усмішка, люба Усмішка».
Через годину він все ще бачив її, навіть після того, як обережно склав і заховав. Він заплющив очі, а Усмішка не зникала у темряві. Вона все ще була з ним, тепла і лагідна, коли він заснув, і світ поринув у тишу, а місяць веслував собі у холодному небі спершу догори, потім донизу назустріч ранку.
Переклад Євгена Крижевича
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Мавпувати — повторювати за іншим.
Мона Ліза — картина італійського художника XVI ст. Леонардо да Вінчі, на якій зображено молоду неаполітанку, ймовірно — дружину Франческо дель Джокондо (звідси друга назва картини «Джоконда»). Філіжанка — маленька чашечка для кави.
Запитання й завдання
|
|
|
|
|
|
|
1. Як Рей Бредбері зображує ранок того дня, коли відбувалося свято?
|
|
|
2. Опишіть людей, які стояли в черзі до картини. У яких умовах вони жили? Наведіть приклади з тексту.
3. На яке свято збиралися люди? Чи проводилися такі свята в місті раніше? Як би ви назвали те, що в новелі названо святом?
4. Чому люди відчували ненависть до Минулого? Чи мали вони рацію, коли вважали, що в минулому було тільки погане?
5. Чи всі люди розуміли, що відбувається на святі?
6. Чому з усього натовпу лише хлопчик не зміг плюнути в «Мону Лізу»? Чи відрізнялося його життя від життя інших людей? Що він зробив із клаптиком відірваного полотна?
7. Випишіть із тексту цитати, які пояснюють внутрішній стан Тома. Прослідкуйте, як змінюються почуття і переживання героя упродовж твору. Якими засобами передає їх автор?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|