|
1. Хто такий маленький принц? Який вигляд мав хлопчик, коли льотчик уперше побачив його? Чому автор назвав малюка принцом? Якими рисами характеру наділив його?
2. Яким ви уявляєте льотчика? Опишіть його. Чому маленький принц подружився з ним?
3. Складіть цитатний план першого і другого розділів казки-притчі. Зверніть увагу на призначення авторських малюнків. Перекажіть за цитатним планом обидва розділи.
4. Як склалися взаємини маленького принца і квітки? Чого навчає ця історія?
5. Яких висновків дійшов маленький принц під час зустрічей із мешканцями астероїдів? Усно опишіть одну з планет.
6. Як вплинуло на героя перебування на Землі? Обґрунтуйте свою думку цитатами з твору.
7. Для чого маленький принц дозволив змії укусити себе? Перечитайте уважно закінчення казки-притчі і поміркуйте, що сталося з маленьким принцом. Чи допомагають малюнки зрозуміти фінал твору?
8. Пригадайте, що таке алегорія. З'ясуйте алегорію образів казки: джунглі, квітка, баобаби, король, ділок, ліхтарник, географ, гадюка, лис, криниця, зорі тощо.
9. Перечитайте виділені в тексті метафоричні вислови. Як ви їх розумієте? Навіщо людям когось «приручати»?
10. Пригадайте головні ознаки притчі. Знайдіть їх у творі Сент-Екзюпері. Доведіть, що «Маленький принц» — притча.
1. Наведіть приклади життєвих цінностей, втілених у казці. Як їх розуміють маленький принц, лис, мешканці астероїдів, льотчик?
2. Сент-Екзюпері попереджає читача: «Я не хочу, щоб мою казку читали для розваги*. З якою метою вона написана?
3. Казку «Маленький принц» називають «мудрою». Яку мудрість відкрила для вас ця казка? і,,
4. Поміркуйте, як казка характеризуелвого автора. Якою він був людиною? Що цінував у людях? Що його засмучувало? Що спільного у характерах маленького принца і творця цього художнього образу?
5. Поміркуйте, чому льотчик Сент^Екзістері у тривожні часи війни далеко від рідної Франції написав казку про маленького принца. Що спонукало його до цього?
6. Прочитайте присвяту-передмову до «Маленького принца». Як ви її розумієте? У чому полягає глибина змісту твердження: «Усі-бо дорослі спершу були дітьми, тільки мало хто з них про те пам'ятає»?
1. Назвіть художній образ, який відповідає поданим словам і словосполученням: самотність, дитяча мрія, істина, життя, краса, сподівання на краще. Поясніть свій вибір.
2. Прочитайте подані вислови. Кому з героїв твору вони належать?
Причепурився сам уранці, причепури гарненько і свою планету. Намислив іти, то йди. Вода буває потрібна й серцю. Діти! Стережіться баобабів. Ми пишемо про те, що одвічне.
|
|