|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тонкий потиснув три пальці, уклонився всім тулубом і захихикав, мов китаєць: «Хи-хи-хи». Дружина посміхнулася. Нафанаїл шаркнув ногою і впустив картуза. Всі троє були приємно вражені.
Переклад Сергія Воскрекасенка
|
|
|
|
|
|
Словничок
|
|
|
|
|
|
|
Герострат — грек, який у 356 р. до н. д. спалив храм богині мисливства Артеміди в Ефесі, що вважався одним із семи чудес світу, з метою прославити і увічнити своє ім'я. Вислів *слава Герострата* в переносному значенні — ганебна слава.
Ефіальт — син бога морів Посейдона у давньогрецькій міфології, який мріяв заволодіти Олімпом і всім царством Зевса.
Колезький асесор — цивільна посада восьмого класу в царській Росії. Лютеранка — та, що сповідує протестантське віровчення, засновником якого був Мартін Лютер (1483—1546).
Статський (радник) — цивільна посада п'ятого класу в царській Росії (віце-директор департаменту або віце*губернатор).
Таємний (радник) — цивільна посада третього класу в царській Росії (найвища державна посада).
Флердоранж — тут: дорогі парфуми з ароматом апельсинового цвіту. Херес — міцне виноградне вино.
Запитання й завдання
1. Яке враження склалося у вас про товстого і тонкого на початку твору?
2. Ким доводилися один одному товстий і тонкий? Як вони зустрілися? Чи відреагували на зустріч приятелів дружина і син тонкого?
3. Хто з героїв твору першим почав розповідати про себе? Що хотів підкреслити своєю розповіддю тонкий?
4. Зверніть увагу на те, як говорить тонкий. Чому його речення дуже короткі й часто закінчуються знаком питання або оклику? Як засобами мови автор характеризує свого героя?
5. Яка новина позначилася на зовнішності тонкого, його поведінці, мовленні? Яким чином? Поміркуйте, чи винен у цьому товстий.
6. Як відреагувала родина тонкого на звістку про посаду товстого? Як поставився до змін у поведінці приятеля товстий?
7. Дайте визначення поняття «антитеза». Наведіть приклади з оповідання «Товстий і тонкий». Доведіть, що антитеза допомагає розкрити головну думку твору.
8. Розгляньте ілюстрацію до оповідання художника Олександра Дудіна. Які риси характеру героїв йому вдалося втілити найбільш яскраво?
1. Які риси характеру тонкого висміює автор? Доведіть свою думку цитатами з твору.
2. Як ставиться письменник до своїх героїв? Який зміст вкладає у фразу: «Всі троє були приємно вражені»?
3. Поміркуйте, чи залишаться товстий і тонкий приятелями.
1. Випишіть до зошита у два стовпчики та порівняйте художні деталі, які допомагають розкрити образи товстого й тонкого.
2. Доведіть, що антитеза може створювати комічний ефект. Зверніть
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|