|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Запитання й завдання
|
|
|
|
|
|
|
1. Чому Лисиця почала вихваляти Крука? Чому Крук повірив Лисиці? Чи справедливо покарано Крука?
2. Які людські вади втілено в образах Крука і Лисиці? З'ясуйте алегорію байки.
3. Знайдіть і прочитайте мораль байки. Як ви її розумієте?
|
|
|
Пригадайте визначення езопової мови. Обґрунтуйте його на прикладі байки «Крук і Лисиця».
|
|
|
МУРАШКИ І ЦИКАДА
|
|
|
|
Мурашки взимку сушили на сонці вогке збіжжя, коли до них підійшла голодна Цикада й попросила, щоб їй дали їсти. Тоді вони спитали її, чому вона не заготувала собі харчів улітку, а вона їм: «Мені все було ніколи, я співала». На це Мурашки, сміючись, відповіли: «Якщо ти співала влітку, то потанцюй узимку».
Не слід зневажати нічого, щоб згодом не довелося шкодувати.
|
|
|
|
|
|
Переклад Андрія Білецького
|
Олексій Лаптев. Мурашка і Цикада
|
|
|
|
|
|
|
Запитання й завдання
|
|
|
|
1. Які людські якості традиційно втілені в образі Мурашки в казках і байках? Чи збігаються вони з тими, що відтворені Бзопом?
2. Якими людськими вадами наділена Цикада? Висловте своє ставлення до її поведінки.
Прочитайте вірш італійського письменника Джанні Родарі «Про старовинну баєчку». Чому поет дає своєрідне трактування образів давньогрецької байки? Які людські вади засуджує байка Езопа, а які — поезія Джанні Родарі?
|
|
|
|
|
|
|
ПРО СТАРОВИННУ БАЄЧКУ
Прошу пробачення, байко антична: Мурашка скупа не така й симпатична. От коник співучий — до серця мені,— Не продає, а дарує пісні.
Переклад Григорія Кочура
Підготуйте усну розповідь на тему «Як слід поводитися в повсякденному житті: як Мурашка чи як Цикада?».
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|