Переглянути всі підручники
<< < 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 > >>

 

5. У якій формі висловлюють мораль у байці? Яка її роль у творі? 6. Розгляньте перший форзац підручника. Пригадайте, хто найчастіше виступає героями байок Езопа, Лафонтена і Крилова. Дайте характерис­тику «звіриному царству» байок. 7. Користуючись довідкою, продовжіть подані вислови з байок. • У спеку до струмка зайшло Ягня напитись: • Хоч як би ти виправдовувалось, • О Круче, коли б ти мав також розум, • Я маю на душі великий гріх: • Отак і ви, діти, якщо будете дружні, вас не подолають вороги, • Якщо ти співала влітку. Довідка: ... я все одно тебе з'їм. ... і треба ж тут біді лучитись. ... то потанцюй узимку. ... коли ж житимете в незгоді, вас легко переможуть. ... я стільки з'їв овець невинних! ... тобі більше не бракувало б нічого, щоб стати царем. 8. Вкажіть автора і назву байки, якій належить мораль. • У сильного безсилий винен завсігди... • Не слід зневажати нічого, щоб згодом не довелося шкодувати. • ...Є гроші — маєш право, Немає — то під суд іди. • ...коли згода між людьми — їх важко перемогти, коли незгода — легко. • Ця байка стосується нерозумної людини. • ...навіть справедливий захист не має сили для тих, хто запо­взявся чинити кривду. 9. Знайдіть у поданому ряду «зайвий» за логікою викладу твір: «Зачум-лені звірі», «Хліборобові діти», «Авгієві стайні», «Вовк і Ягня». Обґрун­туйте свою думку. ... 10. Прочитайте з пам'яті байку зарубіжного чи українського автора (за вибором). 11. У розділі «Цікава наука про літературу» прочитайте присвячені бай­кам статті «Чому ворона каркнула?» й «У справу вступає Поштовий Диліжанс». Дайте відповіді на поставлені запитання. 12. Інсценізуйте одну з прочитаних байок. Спробуйте за допомогою інто­нації передати особливості кожного з її персонажів.

 

Переглянути всі підручники
<< < 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 > >>
Hosted by uCoz