|
5. У якій формі висловлюють мораль у байці? Яка її роль у творі?
6. Розгляньте перший форзац підручника. Пригадайте, хто найчастіше виступає героями байок Езопа, Лафонтена і Крилова. Дайте характеристику «звіриному царству» байок.
7. Користуючись довідкою, продовжіть подані вислови з байок.
• У спеку до струмка зайшло Ягня напитись:
• Хоч як би ти виправдовувалось,
• О Круче, коли б ти мав також розум,
• Я маю на душі великий гріх:
• Отак і ви, діти, якщо будете дружні, вас не подолають вороги,
• Якщо ти співала влітку.
Довідка:
... я все одно тебе з'їм.
... і треба ж тут біді лучитись.
... то потанцюй узимку.
... коли ж житимете в незгоді, вас легко переможуть. ... я стільки з'їв овець невинних!
... тобі більше не бракувало б нічого, щоб стати царем.
8. Вкажіть автора і назву байки, якій належить мораль.
• У сильного безсилий винен завсігди...
• Не слід зневажати нічого, щоб згодом не довелося шкодувати.
• ...Є гроші — маєш право, Немає — то під суд іди.
• ...коли згода між людьми — їх важко перемогти, коли незгода — легко.
• Ця байка стосується нерозумної людини.
• ...навіть справедливий захист не має сили для тих, хто заповзявся чинити кривду.
9. Знайдіть у поданому ряду «зайвий» за логікою викладу твір: «Зачум-лені звірі», «Хліборобові діти», «Авгієві стайні», «Вовк і Ягня». Обґрунтуйте свою думку. ...
10. Прочитайте з пам'яті байку зарубіжного чи українського автора (за вибором).
11. У розділі «Цікава наука про літературу» прочитайте присвячені байкам статті «Чому ворона каркнула?» й «У справу вступає Поштовий Диліжанс». Дайте відповіді на поставлені запитання.
12. Інсценізуйте одну з прочитаних байок. Спробуйте за допомогою інтонації передати особливості кожного з її персонажів.
|
|