|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Будь дубом, котрий буря
|
|
|
|
|
|
З корінням вирива, Але який не гнеться Під вітром, як трава!
|
|
|
|
|
|
Переклад Леоніда Первомайського
|
|
|
|
|
|
|
Запитання й завдання
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Прочитайте виразно поезію. Кому вона адресована?
2. На скільки частин можна поділити твір? Що в цих частинах спільне, а що — відмінне?
3. Які людські якості уславлює поет? Визначте ідею твору.
4. Знайдіть у вірші антитезу. З якою метою автор її використав?
5. Прочитайте кілька разів вірш уголос. З якою інтонацією і в якому ритмі його потрібно виголошувати?
6. Визначте настрій вірша. Якими засобами поет створює його? Чи змінюється настрій ліричного героя упродовж твору?
Доберіть до слів антоніми на означення людських якостей, які прославляються у творі.
Боягузтво, рабство, безчесність, покірність.
Як ви розумієте гасло «Голодний, але вільний»? Чи керувався цим гаслом Шандор Петефі у своєму житті? Аргументуйте свою думку прикладами зі статті про письменника.
Пригадайте поезію Роберта Бернса «Чесна бідність» і порівняйте її з віршем Шандора Петефі. Які людські чесноти прославляють обидва поети?
Підготуйте усну розповідь на тему «Що таке справжня мужність», спираючись на тексти творів Джека Лондона й Шандора Петефі.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|