|
|
|
|
|
|
|
|
|
Запитання й завдання
|
|
|
|
|
|
|
1. Що таке міф? Знайдіть у підручнику визначення міфу і прокоментуйте його. Назвіть головні ознаки міфу.
2. Скільки значень має слово міфологія? Назвіть їх.
3. Пригадайте головні ознаки фольклорної казки. Заповніть таблицю «Спільні та відмінні ознаки міфу й казки».
4. На які різновиди поділяють міфи за змістом? Наведіть приклади героїв цих творів.
5. Розгляньте малюнок, уміщений на початку розділу (с. 7), та ілюстрації, подані в статті. Які уявлення наших предків про світ вони вiдoбpaжaють?
1. Чому теми міфів різних народів були дуже подібними?
2. Як ви розумієте епіграф до статті? Прокоментуйте його.
Складіть простий план статті підручника «Про міф». Перекажіть статтю за цим планом.
Підготуйте усну розповідь на тему «Чому мої пращури створювали міфи».
|
|
|
|
|
|
МІФИ РІЗНИХ НАРОДІВ ПРО ВИНИКНЕННЯ СВІТУ
Міфологія Стародавнього Єгипту
МІФИ ПРО СТВОРЕННЯ СВІТУ І ЛЮДЕЙ
В єгипетській міфології є кілька здогадок про походження світу. Одна з них така.
Коли не було ні землі, ні неба, Всесвіт нагадував безмежний океан води. Отой водяний хаос мав ім'я Нун*. Він і був першим прадавнім богом — батьком богів.
Якось із глибин Нуна на світ вийшли боги, яким судилося створити небо, землю, тварин та рослини. І першим із цих богів було Сонце, яке зігріло холодний світ і дало йому життя.
Інше припущення щодо походження світу дещо відрізняється від попереднього.
Спочатку серед первісних вод безмежного океану з'явився пагорб. То був єдиний клаптик землі посеред безбережних вод, які невідомо звідки витікали і невідомо куди текли.
І от якось на цьому пагорбі розкрилась дивовижна квітка лотоса*. Коли вона розтулила свої пелюстки, виявилося, що там було сховане мале дитя, якому судилося стати богом на ім'я Ра*. Від дитини і справді йшло таке сліпуче сяйво, що Всесвіт, який досі перебував у пітьмі, враз освітився і ожив.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|